2008/10/19

Markus

az egész úgy kezdődött, mint (gondolom) sok embernél, aki napi 8-10 órákat ül a gép előtt: nem tudtam annyi új nekem tetsző zenét beszerezni :-), mint amennyit hallgattam munka közben, ezért gondoltam halgassunk online rádiót.  a magyar kereskedelmi rádiók online adása szóba sem jöhetett, mert amit azok adnak, az kis kivétellel (mr2... ) nem nevezhető szórakoztatásnak, így rövid keresgélés és próbálkozás után rátaláltam a www.DI.fm "adóra", amelyik az elektronikus zenék összes műfaját sugározza napi 24 órában, megállás nélkül.  magam sem tudtam, melyik csatorna (stílus) mit takar, ezért eleinte kattogtam össze-vissza, volt olyan zene, amin majd' elaludtam, de volt olyan is, ami idegesítő volt.  végül megmaradtam a trance csatornánál és rövid idő alatt eljutottam odáig, hogy ha a gépen zenét hallgatok a munka mellé, akkor olyan 90%-ban ez szól.

nem fogok belemenni abba, mi a trance műfaj pontos definíciója, a wikipedia-n pár kattintással megtalálható, a lényeg az, hogy ez a zene számomra valami olyasmi, ami nagyon jó egyrészt háttérnek, ha dolgozom, ugyanakkor mint kiderült, autóvezetéshez, főleg hosszabb utakon is nagyon fekszik, főleg ha 130-nál is elnyomja a motorzajt... :-)  az is kiderült, hogy nem mindenki osztja ezt a nézetemet, volt olyan pl., hogy véletlenül ez maradt bekapcsolva az autóban és az útitársaimat eléggé felidegesítette ez a zene. :)

utoljára 2007 nyarán voltam diszkóban, korfun buliztunk egy hatalmasat menyasszonyommal és tesójával, de ott is és minden korábbi diszkólátogatásom alkalmával ilyen "sláger" zenék szóltak, amik nem voltak rosszak (csak piamennyiség kérdése minden... ;), de sokszor gondoltam a DI.fm hallgatása közben, hogy milyen lehet egy olyan buli, ahol csak ilyen zene szól megállás nélkül.  tovább erősítette ezeket a gondolatokat, hogy nagyon sokszor hallottam egy Markus Schulz nevű fazont játszani a Global DJ Broadcast műsorán, ami minden csütörtökön hallgatható többek között ezen az online adón.  általában stúdióban felvett "szettek" mennek, de néha (illetve ha jól tudom minden hónap első csütörtökjén?) élőben felvett szetteket is lehet hallani, amelyek még így rádión keresztül is átadták, hogy mekkora hangulat van egy-egy ilyen bulin.

ekkor már tudtam, hogy ha MS egyszer Magyarországon jár, szeretnék ott lenni, már csak az volt a kérdés, hogy mikor lesz ez... olvastam, hogy korábban többször (azt hiszem háromszor) is játszott már nálunk, így volt esély a folytatásra...  aztán már nem is tudom honnan, de értesültem róla, hogy október 18-án ismét hazánkba látogat.  rövid nézelődés és fórumozás után már kattintottam is az online jegyvásárlásra, gyorsab vettem két bilétát, 2900 Ft/db áron.  azért kettőt, mert abban biztos voltam, hogy nem egyedül megyek, ám abban még nem, hogy ki jön velem. :) 

kézenfekvő lehetőség volt, hogy Drága Feleségemet viszem magammal, ám ő elég határozottan közölte, hogy nagyon nem neki való ez az egész, ezért felejtsem el, de Kedves Sógornőm biztosan szívesen eljönne velem.  amellett, hogy ahogy már írtam, legutóbbi "diszkózásunk" vele nagyon jól sikerült, azért is örültem volna, ha jön, mert ő egy fokkal rutinosabban mozog az ilyen helyeken, mint én.  értsd ezalatt azt, hogy velem ellentétben legalább már járt pl. a híres-hírhedt "dokk"-ban, hogy mást ne említsek.

igen, ez azért is volt kulcskérdés, mert kiderült, hogy Markus október 18-i fellépése egy "White Angel" nevű szórakozóhelyen lesz, amiről megtudtam, hogy eléggé "elit" hely, annak minden velejárójával együtt.  olyan kifejezések jelentését tudtam meg, mint "dresscode", illetve "face control", és egy picit meg is ijedtem attól, hogy hozzám hasonló földi halandó (nem luxusautóval, szilikonmellű nővel és többszázezres ruhával érkezik) be sem mehet oda.  szerencsére a fórumon, ahol a rajongók a bulival foglalkoztak, hamar kiderült, hogy bár ez a white angel tényleg ilyen hely, ez most nem olyan buli lesz.  ezt később "hivatalos közleményben" meg is erősítették a szervezők, mondván a "trance és progi bulikon megszokott dresscode és árszínvonal" lesz... 

ennek ellenére nagyon örültem, hogy Sógornőm igent mondott és így tegnap este, rövid "alapozás" után, fél 11 körül el is indultunk a buliba.  Tesóm személyében sofőrszolgálatunk is volt, így vagy negyed óra alatt oda is értünk, ami csak azért volt rázós, mert még kiszállás előbb le kellett satuznom a magammal vitt "biztonsági sört"... :-) hamar bejutottunk, szerencsére nyoma sem volt a szigornak, amitől tartottam és a ruhatár meglátogatása után máris a teremben találtuk magunkat.  még szinte teljesen üres volt, és a korábban a neten látott fotókhoz képest kicsinek tűnt, még így üresen is.  miután "megismerkedtünk" az egyik pultossal, fent a galérián kerestünk egy kényelmes bőrfotelt és beszélgettünk, míg a zene hangereje engedte...

közben megválaszolásra került egy másik fontos kérdés is: a fórumon írták, hogy plazmatévék vannak a vécében, és tényleg! :-)  igaz, hogy inkább lcd monitorok voltak azok, de valóban minden piszoár felett van egy és ha nem is film ment rajtuk, de legalább egy bájos hölgy többször is elmondta, hogy ha unatkoznánk, vár minket az előtérben... :-o mivel én nem unatkoztam, nem kerestem a társaságát, ellenben a tükörrel telerakott helyiségben többször majdnem a falnak mentem, mire kitaláltam.  mint megtudtam, a női vécében nincsenek chippendale fiús lcd-k, ám a "fülkék" szintén tükörrel borítottak, így az ember lánya nézheti magát közben... :D

ahogy telt az idő, egyre többen lettek, és egyre jobb lett a hangulat úgy összességében is, meg személy szerint nálunk is, és úgy sacc/kb. éjféltől már azon kaptuk magunkat, hogy megállás nélkül táncolunk, amit csak néha szakít meg pisi- illetve italszünet... :-)  aztán olyan hajnali egy körül megérkezett Markus, és kezdetét vette a jó értelemben vett őrület.  nem igazán lehet pontosan leírni, hogy milyen volt, az előbb találtam egy kis videót, amit az egyik vendég készített telefonnal vagy fényképezővel, ez egész jól szemlélteti:

http://www.youtube.com/watch?v=VRm51BGtMMc

a lényeg az egészben az, hogy én még sosem táncoltam ennyit egyfolytában, ami azt jelentette, hogy amíg Markus befejezte a 3,5 órás műsorát, nem volt megállás...  számomra óriási élmény volt a korábban csak felvételről hallott zenéket és hangulatot élőben átélni úgy, hogy azt láttam, hogy körülöttem mindenki hasonlóan jól érzi magát: annak ellenére, hogy nagy tömeg volt, nem volt nagyobb lökdösődés, nem voltak aggresszív alakok, mindenki mosolygott és átadta magát a zenének. az is nagyon jó volt, hogy gyakorlatilag nem volt füst (semi cigaretta, sem füstgép), és a hőmérséklet is pont ideális volt.

közben gondolkodom, hogyan jellemezhetém még az egészet, de nem igazán tudom leírni, a lényeg, hogy mindketten nagyon-nagyon jól éreztük magunkat és abszolút jó döntés volt, hogy elmentünk!!!

miután Markus elköszönt, a buli még folytatódott, de mi már ebben nem vettünk részt, hazataxiztunk és eldőltünk, mint egy zsák... :)

alig várom már november első csütörtökét, ugyanis ahogy írtam, a novemberi "élő" global dj broadcast nem máshonnan fog szólni, mint a tegnapi buliról, egy kétórás verzió keretein belül.  kíváncsi vagyok milyen lesz magunkat "hallani"... :-)


Nincsenek megjegyzések: