2008/10/16

Veréb úr

már megint nem arról írok, amiről elképzeltem, de ezt muszáj leírni. :)

tegnap Feleségemmel ausztriába utaztunk, és miután kb. két órát álltunk az m1-en a dugóban (még sosem sétálgattam egy autópálya közepén ;), kigyulladt a kocsiban az "engine check" lámpa.  hatalmas pánik lett úrrá rajtunk, mert bár a motor minden feltűnő  rendellenesség nélkül járt, sosem jó egy ilyen hibával utazni, főleg nem távolodni az otthonunktól.

első körben haza akartunk fordulni, de gondoltam teszünk egy próbát és beírtam az igo8-ba, hogy keressen nekem autószerelőt tatabányán.  ki is adott a gép egy tekintélyes listát, amiből az egyik legközelebbi a "Veréb autószerviz" volt. őszintén szólva azért is választottuk ki ezt, mert legalább már a nevéből nem sugárzott az, hogy ott egy valag pénzzel le fognak nyúlni, sokkal inkább egy barátságos autószerelő úr "emberi léptékű" műhelyét sejtette.

és így is lett, a gép odavezetett egy műhelyhez, ahol Veréb úr épp egy autót bütykölt, de nagy szerencsénkre ezt félbehagyta és kérte, hogy álljunk be a másik szabad helyre. bent előszedett egy "kütyüt", amid rádugott a kocsi számítógépének kimenetére, majd az egészet egy láthatóan vadi új laptopra csatlakoztatta.

a laptopon aztán elindított egy leginkább kisgyerekeknek készített játékprogramra emlékeztető szoftvert (meg is jegyezte, hogy míg más a játékgépbe dobálja a pénzét, ő egy ilyet vett magának - és ehhez nem is kell esténként elmennie otthonról... :-), amiből hosszas nyomogatás után meg tudta mondani, hogy az autó számítógépe egyszer (!) gyújtáskimaradást észlelt a 4. hengernél.  az is nagyon komoly volt, hogy a gép azt is meg tudta mondani, hogy 860-as fordulatszámon, 25 km/h órás sebességnél történt az észlelés.  Veréb úr egy kattintással kitörölte a hibát (elaludt a rettegett lámpa), majd beindítottuk a motort, hogy jelentkezik-e újra.

mivel nem jelentkezett, azt tanácsolta, hogy folytassuk utunkat, és ha megint előfordul úgy, hogy látható/hallható változást (pl. nem megy az egyik henger) nem érzékelünk, akkor cseréljünk gyertyát vagy gyújtókábelt.  a műveletért 2000 Ft-ot kért, ami figyelembe véve az eset sürgősségét, valamint azt, hogy nyilvánvalóan ő is szeretné, hogy a "játékszer" előbb utóbb visszahozza az árát, egyáltalán nem volt sok.  bele sem merek gondolni, hogy mi lett volna és mennyiért egy márkaszervizben...

szerencsére a hátralévő ötszázvalahány kilométer során nem gyullad ki újból a lámpa, így egyelőre nem aggódunk, ugyanakkor jó tudni, hogy az autó ennyire törődik magával, hogy minden kis hibát feljegyez. :)

aki tatabányai és nem ismeri Veréb urat, az keressen rá a google-ben, pár "szaknévsor-szerű" oldalon fent van.

Nincsenek megjegyzések: