2009/01/01

boldog(abb) újévet

pár éve olvastam valahol, hogy iszonyatosan kigúnyolták azt a "kockát", aki január 1-én 0 óra valahány perckor egy szakmai levelezőlistára irogatott.

szakmai dologról ígérem nem lesz szó, de én is a gép előtt ülök, aminek több oka van. 

a legfontosabb az, hogy mindig is utáltam ezt az "ünnepet", amikor gyakorlatilag elvárjás mindenkivel szemben, hogy bulizzon, érezze jól magát és egyen-igyon kifulladásig.  én is érzem magam sokszor jól, bulizom, eszem-iszom is, de ez nem megy vezényszóra... persze volt már olyan szilveszterem, ami ilyen-olyan okból jól sikerült, de az is lehet, hogy mostanra már kialakult bennem egy "csakazértsem" érzés a december 31-ével szemben.

a következő okot az értheti meg leginkább, akinek van illetve volt kutyája vagy macskája.  amit ezek a szerencsétlen állatok ilyenkor átélnek a mostanra már példátlan méreteket öltő tűzijátékozás és petárdázás miatt, az elképzelhetetlen.  épp ma olvastam, hogy ennek a "zajkeltésnek" az eredete meglehetősen régre nyúlik vissza, mindig is így szerették volna elűzni az emberek a gonoszt, a rosszat.  erről egyszerűen azt gondolom, hogy sajnos az évek, évszázadok alatt ez egyáltalán nem sikerült, a gonosz még mindig itt van és inkább az ész nélkül lövöldöző emberek lelkéből kéne azt legelőször kiűzni.

személyesebb problémám volt mindig is, hogy az újév első napja mindigis az öregedést, az elmúlást juttatta eszembe és általában az előző évben történt rossz dolgokat, valamint azt, hogy biztosan ebben az évben is lesznek ilyenek. annak ellenére volt ez így, hogy nagy-nagy szerencsémre mindig a jó dolgok voltak és vannak többségben az életemben.  amikor pedig még általános iskolába és utána gimnáziumba jártam, akkor ezt tetézte még az is, hogy a január 1. azt is jelentette, hogy hamarosan ismét be kell ülni az iskolapadba.  és akkor ne is beszéljünk az egyetemi évek őszi féléveinek vizsgaidőszakairól, amik januárban indultak be igazán.  utólag persze szép emlék mindegyik, de akkor sok fejfájást okozott ez is.

(közben eszembe jutott, hogy sok-sok újévi babona közül az, hogy ami az emberrel történik 1-én, az meghatározó lesz egész évben: tehát valószínű sok blogbejegyzést fogok írni... :-)

ennyi károgás és negatív előjel után az egyik legjobb alternatívának az ígérkezett, ha Feleségemmel az otthon meghitt környezetében töltjük az estét, de az élet itt is közbeszólt: úgy alakult, hogy még ezekben a pillanatokban is dolgozik és tette azt szinte egész nap, úgyhogy arra gondoltam, követem én is a jó példáját.  igyekeztem tehát az év utolsó napján kreatívan dolgozni, de ahhoz képest, hogy szinte egész nap itt ültem, meglehetősen kevés látszatja lett. :-)

éjfélkor azért megittunk egy üveg drága pezsgőt, a Himnusz alatt kívántam is szépet és jót és végszóként, valamint a cím "magyarázataként" szeretnék egy nekem nagyon tetsző köszöntéssel zárni, amit ma kaptam skype-on egy ismerősömtől.  (közben elindítottam a skype-ot és meglepődve látom, hogy milyen sok ismerős tette ugyanezt... ;-):

"Szilveszter alkalmából kivánom Neked és Családodnak, hogy 2008 legjobb napja legyen 2009 legrosszabbja!"

ÁMEN

2 megjegyzés:

Sziszamisza írta...

BÚÉK Nektek is :)
És remélem nem bántad meg, hogy Stex helyett inkább "gyilkosos-ozás", pizza és forralt bor lett a program nálunk :)

paha írta...

abszolút nem bántam meg, sőt! nagyon jól éreztem magam és örülök, hogy végül nálatok kötöttem ki. :)

remélem lesz még valamikor gyilkosos-party a jövőben is. :)