2009/03/18

gmail

szomorú vagy inkább idegesítő aktualitása van annak, hogy most írok. ráadásul elveimmel ellentétben kénytelen vagyok a webes felületen pötyögni a megszokott e-mailes megoldás helyett, ugyanis ismét beszart a gmail.

pár hónapja döntöttem úgy, hogy a saját személyes domainem (paha pont hu) levelezését az egyik haverom szerveréről átköltöztetem a google levelezőjébe, a gmail-be.

három fő oka volt:

1. ha nem túl sűrűn is, de a régi helyen voltak leállások, amik fél-1 napig tartottak. ez nem sok ahhoz képest, hogy ingyé' használhattam haver gépét, de amikor nem ment, akkor roppant idegesítő tudott lenni. azt gondoltam, hogy a google ill. a gmail van olyan nagy, hogy sosincs rendszerleállás.

2. kezdtem belefulladni a sok levélszemétbe (spam) és szerettem volna élvezni a gmail spamszűrőjének áldásos hatását.

3. sokakkal ellentétben nekem tetszik a gmail webes felülete és tök jó, hogy a saját domainem leveleihez is azt használhatom, nem is beszélve a keresőről, amit szintén sűrűn használok, amikor a jópár évre visszatekintő emailezésemben kell valamit megkeresni.

az átállás zökkenőmentesen lezajlott, követtem az utasításokat, átírtam a dns-t és már száguldottak a leveleim is a google felé... :-) a korábbi leveleimet is sikerült IMAP-on keresztül felmásolni, így teljes volt a bódottá...

néha teljesen váratlanul csinált olyanokat, hogy egyszercsak kiírta, hogy érvénytelen az IMAP jelszavam, de utánanéztem itt-ott és azt írták, hogy ez a levelező kliens (thunderbird) hibája, így nemigen foglalkoztam vele.

viszont mióta megtörtént a nagy gmail rendszerösszeomlás pár hete, azóta heti rendszerességgel többször is előfordul, hogy egy ideig elérhetetlen a levelezés, akár IMAP/POP3-n keresztül, akár a webes felületen.

az okokat a google-n kívül senki nem tudja, de én egy picit kezdek türelmetlen lenni és csalódott vagyok. az is eszembe jutott, miközben ezt írtam, hogy valamilyen szinten őket is megérintette "a válság" és így próbálják a fizetős verzió felé terelni az ügyfeleket, nem tudom...

mondhatják, hogy ez is ingyé' van, ne járjon a szám, de azért ez nem teljesen így van, mert mint nyilván mindenki tudja, ha a webes felületen nézegetem a leveleimet, szépen jönnek oldalt a hirdetések, amelyekből "a cégnek" nyilvánvalóan nem kevés bevétele van. szóval elvárható lenne a stabil(abb) működés, úgy gondolom.

Nincsenek megjegyzések: