2009/05/08

Dídzsé lettem

na nem kell megijedni, nem fogom nyergelni a korongokat, csupán arról van szó, hogy végre megoldást találtam egy régi problémára.  arról van szó, hogy amióta létezik cd, majd később dvd-írás, minden szart, amit letöltök (filmek, zenék) vagy előállítok (fotók, egyebek) mániákusan lemezre rögzítem.  még a cd-korszakban összegyűlt kb. 600 db lemezem (az első azt hiszem 1997-ben készült, egy osztálytárs cd-íróján :), majd ahogy jöttek a dvd-k, nem növeltem a számukat, hanem a legrégebbi lemezekkel kezdve, hatosával-hetesével dvd-re másoltam őket és az így keletkezett "üres helyekre" kezdtem el berakni a dvd-ket.

igen ám, de ilyen sok lemez rengeteg helyet foglal, mert azért illik valamilyen tokban tartani.  ezidáig a slim-tokos megoldást alkalmaztam, de egyszerűen annyi helyet foglaltak így is és nehéz volt keresgélni közöttük, hogy új megoldás után kellett néznem.  különböző tanulmányokban olvasni, hogy bármilyen hihetetlen, a legolcsóbb házi archiválási megoldás az, ha megvásároljuk az ár/kapacitás arányban éppen legkedvezőbb merevlemezt, majd azt szépen teleírjuk és berakjuk a szekrénybe, széfbe, stb.  sőt, ha ezt duplán csináljuk, akkor meglehetősen biztonságos is.  (főleg ha mondjuk az egyik példányt 50-100 km-rel odébb tároljuk biztos helyen... :-).  ennek ellenére én maradi módon továbbra is a dvd-s megoldásnál maradnék, ezért vásároltam egy 800 darabos "koffert".

ez sem kicsi, ránézésre olyan 60x30x15 centiméteres lehet, viszont kényelmesen, külön tokok nélkül elfér benne 800 lemez.  van benne 400 db műanyak tasak, számozva, felakaszthatóan, így a lemezek keresgélése is könnyen megoldott.  úgy gondolom, hogy ezzel életem végéig elleszek, hiszen a fent említett "sűrítés" miatt mire elérném a 800 db-ot, addigra úgyis megjelenik valami fejlettebb technika, és megint indulhat újra a lemezek gyártása. :-)


Nincsenek megjegyzések: