2009/05/14

dvb-t

vigyázat, kocka bejegyzés!!!

ma megcsapott a digitális televíziózás szele, illetve inkább egy kis fuvallata.  van egy szobaantennánk, amit még két éve vettem azért, hogy a 2006-os foci vb-t a kertben tudjuk nézni projektorral (sikerült is, felejthetetlen élmény volt), és ezt ástam most elő azért, hogy kipróbáljam, mire megy vele a laptopomban lévő tunerkártya (az akció valódi oka egyelőre maradjon titok...).

az eredménnyel elégedett voltam, korrekt képminőséget produkált az m1 és az rtl klub adásán, úgyhogy örültem egy sort.  mostanában olvastam pár dolgot a lassan beinduló digitális földfelszíni sugárzásról és mivel ez a tévékártya alkalmas ennek a vételére is, nyomtam egy próbát.  már majdnem a végére ért az állapotjelző csík, amikor egyszercsak megjelent a listán a Duna TV, a Duna TV II. (Autonómia TV) és az RTL klub adása, aminek nagyon örültem.  csatoltam is egy screenshot-ot, hogy milyen is a képminőség.

az öröm viszont egyelőre csak elméleti, mert ahogy olvasom, az adás még csak kísérleti, és teljes a káosz és a kavarodás annak vonatkozásában, hogy milyen csatornák legyenek szabadon, és mik fizetősen foghatóak.  úgyhogy a dolog kipipálva, szép és jó, de a dunatv meg az rtlklub (ez főleg!) nem köt le annyira, hogy ezért bármiféle beruházást eszközöljek, úgyhogy majd ha az Eurosport HD elérhető lesz ilyen formában, akkor elgondolkodom a továbbiakon.

Nincsenek megjegyzések: