2009/05/27

"ti vagytok a legnagyobbak"

másfél hete játszották Veszprémben a női kézilabda Bajnokok Ligája döntőjét. a 2002-es döntő után (akkor a Fradi játszotta - és veszítette el és amin szintén ott voltam), ismét magyar csapat, a Győri ETO részvételével.  a két mérkőzéses összecsapás nem indult túl jól, hiszen a győriek ásza, Görbicz egy teljesen tét nélküli mérkőzésen megsérült, ám a dániai első mérkőzésen egy bizakodásra okot adó kétgólos győzelem született.

így került sor a visszavágóra a fantasztikus Veszprém Aréna örjöngő közönsége előtt, már-már zágrábi hangulatban, viszont sajnos "zágrábi" eredménnyel.  az ETO hatodik nemzetközi kupadöntőjét is elbukta (új csúcsot beállítva ezzel), csak az elbukott döntők után már jól megszokott ünneplés marad nekünk magyaroknak: amikor mindenki úgy tesz, mintha a mi csapatunk nyert volna.  őszintén szólva én kifejezetten utálom ezeket a pillanatokat, valószínű azért, mert túl sok "adatott meg" belőlük azóta, amióta követem kézilabdát.  hisz' az egész "szerelem" rögtön egy ilyennel kezdődött: az 1995-ös elvesztett vb-döntő.  majd jött a "márakezünkbenvolt" olimpiai döntő 2000-ből, a már említett 2002-es bl-finálé és a 2003-as szintén már megvolt vb-döntő, hogy csak a legfájóbbakat említsem.

voltak persze sikerek is (Eb-arany 2000-ből, EHF-kupa diadal 2006-ból), meg ugye ismerjük a közhelyet, hogy az ezüst is szép, de ott Veszprémben az ünneplő ellenfelet és a "lefosott fejű" győri csapatot és az őket ünneplő közönséget fotózva mégis roppant dühös voltam.

pár nappal később ha nem is magyarázatot, de egy megfontolandó dolgot írt nekem egy már visszavonult kézis ismerősöm: "nem voltam felkészülve a kézilabda szellemi kihívásaira - mint, ahogy a magyaroknak tipikusan az a problémájuk, hogy nem hiszik el, hogy megnyerhetik, nyomásként élik meg a döntőket, ez egy bonyolult téma."

nekem is az a véleményem, hogy errefelé kellene az igazságot keresni és az amúgy általában kiváló szakmai munka mellett ezzel is foglalkozni, hátha nem lesz hetedik elvesztett döntő...

2 megjegyzés:

balaggiO írta...

"lefosott fejű"... :DDD öcsém!
mit értesz ezalatt egyébként?

paha írta...

volt egy ilyen mondás régebben a társaságban, hogy úgy nézel ki, mint a lefosott kilométerkő... innen származik.