2009/06/22

305 km...

... ennyit kellett megtennem szombaton, hogy teljesítsem a 2009-es nyíltvízi úszózezon (számomra) első versenyét, a Bajai Lasszó úszást.  ahogy a nevéből is látszik, ezt az úszást Baján rendezték meg, a varázslatos Petőfi-sziget körül.  most voltam második alkalommal és mivel idén ugyanebben az időben egy motorcsónyak-verseny is volt, a táv 800 méterrel több lett, pont egy "balatonátúszásnyi" víz várt rám.  a "maradék" 300 km-t pedig autóval kellett megtennem azért, hogy ott legyek illetve hogy utána hazaérjek. :-)

ahogyan ez várható volt, most is azt kell mondjam, hogy nagyon megérte elmennem és úsznom, nagyon jól éreztem magam.  nehezen indult a dolog abból a szempontból, hogy bár időben megérkeztem Bajára, túl sokat tökölődtem az autóban és emiatt kb. negyed órával a rajt előtt sikerült beneveznem, ami miatt meglehetősen kapkodósra sikerült az indulás előtti szertartás: átöltözés, napvédő krém, snickers csoki + redbull elfogyasztása, bemelegítés.  azért szerencsére a rajt pillanatára sikerült elkészülnöm, igaz arra már nem volt időm, hogy valakit megkérjek a hátam bekenésére, aminek most érzem a "hatását"... :-o

maga az úszás jó volt, kb. 20 fokos lehetett a víz, ami szerintem ideális.  gyakorlatilag másfél kört kellett megtenni a sziget körül, az elsőben még néha meg-megnéztem milyen szép körülöttem a part, de az utolsó egy-másfél kilométeren már csak azt figyeltem, mikor jön el a cél. szerencsére ahogy lenni szokott, ha lassan is de eljött, egy számomra átlagosnak mondható 2 óra 22 perces idővel értem célba.  kaptunk oklevelet, pólót és a nap megkoronázásaként igazi helyben főzött bajai halászlét is.  ez azért volt nagy szó, mert én amúgy nem igazán kedvelem ezt az ételt, de mivel itt külön voltak a "haldarabok" és külön a leves, be mertem vállalni üresen, tésztával és persze nagyon ízlett. :-)

nem sok időm volt a maradásra, hamar kocsiba ültem, hiszen mindezek után délután még részt vettem a handball.hu jó hangulatú kertipartiján, ahol finom sörrel és a kollégánk által helyben sütött finomságokkal "regenerálódtam", majd a nap megkoronázásaként családilag (Feleség, Apa, Tesó, Sógor :-) megnéztük az Angyalok és démonokat, ami bár már mindannyian ismertük a történetet a könyv alapján, nagyon izgalmas volt.  csak emiatt nem aludtam el a moziban... :-)

az úszósorozat terveim szerint nem áll meg, a következő rendezvényeken szeretnék még részt venni:

Almádi strandátúszás - 3 km
Daróczy virtus-úszás - 15 km
Balaton-átúszás - 5,2 km
Porecsi delfin - 5 km

3 megjegyzés:

balaggiO írta...

nem semmi lesz a Daróczy... :ooo

Névtelen írta...

nem írtad meg, hogy végül is melyiket teljesítetted :-O

paha írta...

Porecs azóta sem sikerült. Mármint eljutni sem, nemhogy leúszni. :(