2009/07/27

3 hét

vasárnap befejeződött a túr.  a múltkor ott hagytam abba, hogy Armstrong lecsúszott a dobogóról.  ekkor még négy szakasz volt hátra, abból két kulcsfontosságú és két "bohóc". :-) rögtön másnap volt egy időfutam, ahol iszonyatosat hajtva végül sikerült a dobogóra visszakerülnie, pénteken egy "semleges" etap, majd az egész megkoronázásaként szombaton megmászták a hírhedt Mont Ventoux hegyet.  ez volt az utolsó lehetőség az összetett állás "átrendezésére", ám az "öreg" a régi önmagát idézve, különösebb szenvedés nélkül mászott fel és egy pillanatra sem engedte ki a harmadik helyet a kezéből.

a hagyományoknak megfelelően a vasárnap zárószakasz már csak levezetés volt, a versenyzők beszélgettek, fotóztak és fotózkodtak, pezsgőztek (!), majd Párizs belvárosában körözve fejezték be a 2009-es viadalt.  Contador megérdemelten nyert (és hallgathatta meg a tiszteletére lejátszott dán himnuszt... :), A. Schleck megérdemelten lett második de szerintem a legnagyobb értéke akkor is a nagy visszatérő dobogós helye.

egy pár napig furcsa lesz most, a három hét alatt hozzászoktam a közvetítésekhez, biztosan hiányozni fog.  főleg azok után, hogy ez volt az első olyan tour, amit nem csak hébe-hóba figyeltem, hanem tényleg végigkövettem és izgultam.

au revoir. :D

1 megjegyzés:

balaggiO írta...

megelőztél, pedig ide is be akartam írni a dán himnuszos sztorit. :)