2009/09/22

vegyesfelvágott

az előbb néztem, hogy ebben a hónapban még nem írtam semmit. persze ez nem jelenti azt, hogy nem történt volna semmi említésre méltó, sőt! pont az időhiány volt ismételten az oka a hallgatásomnak.

talán a legfontosabb történés mindjárt a hónap elején esett: lejárt a próbaidő az új munkahelyemen és mivel úgy tűnik kölcsönösen meg vagyunk elégedve, hosszabb távra tervezünk. :-) ez a hír egy másik jó hírt vont maga után: csatlakozva három handball.hu-s kollégához, én is megvásároltam a repülőjegyem Kínába, a decemberi kézilabda világbajnokságra. családi és munkahelyi okok miatt én csak később csatlakozom a többiekhez, de így is majdnem két hetet fogok tölteni Suzhou-ban és környékén, egy olyan országban és kontinensen, ahol még sosem jártam. persze az út szervezésének neheze csak most jön. kulcsszavak: szállás, vízum, védőoltás. mindegyik külön mese...

aztán ha lassan és sok nehézség árán is, de végre sikerült összehoznunk itthon egy házi kamerarendszert. ez értelemszerűen külön postot is érne, de jelen pillanatban alig látog esélyt erre, ezért röviden leírom. három alapvető igényünk volt a projekttel kapcsolatban:

1. a tévén külön csatornára beállítva bármikor megnézhessük akármelyik kamera képét
2. interneten keresztül bármikor megnézhessük akármelyik kamera képét
3. ha már van egy ilyen rendszerünk, felkészülve a legrosszabra, vissza tudjuk nézni egy adott időszak történéseit

egy ilyen rendszer "kulcsrakészen" alsó hangon is legalább százezer forintba kerülne, amit mi sokalltunk, ezért (na meg persze a szakmai kihívás miatt :) igyekeztünk "házilag" megoldani, amit csak lehet. a ház külső szigeteltetése előtt már elhelyeztük a falban a kamerákhoz vezető csatornákat, benne a kábelekkel, és még mielőtt bármilyen befektetést eszközöltünk volna, a házi szerverünkre dugott webkamerával és a rajta futó motion programmal a 3-as számú igényt meg is oldottam. aztán vettünk két éjjellátós kamerát, egy csomó kábelt, elosztót és csatlakozót, melyeket megfelelő helyen és sorrendben összedugdosva eljutottunk odáig, hogy a pincében, az "IT-sarokban" már lehetett nézni a kamerák képét. ahhoz, hogy mindezt a lakásban is megtehessük, újabb vásárlás következett, mégpedig két darab modulátor, melyek nem tesznek mást, mint a bejövő kábeltévé jelre "rákeverik" a kamerák képét. hopp, egyes pont is kipipálva. maradt még a 2. pont, melyhez az ebay-en vásároltam egy 8 dolláros (postaköltséggel együtt :) négy bemenetes "capture" kártyát, melyet rövid állítgatás után sikerült is "bereszelnem" a linuxos masinába és így már teljes lett a kép: a világ bármely pontjáról éjjel-nappal megnézhetjük, mi történik otthon.

közben elkezdődött a kézilabda bajnokság is, voltam pár mérkőzésen fotózni, aminek az lett az eredménye, hogy feltorlódott a gépemen vagy hat mérkőzés fotóanyaga, melyeket csak hosszas munka után sikerült végre feltöltenem a helyükre. ha már sport: nemrég ért véget az idény utolsó grand slam tenisztornája, a us open. mint mindig, most is igyekeztem nyomon követni a tornát, ami két dolog miatt is nagyon érdekes volt. a nőknél Kim Clijsters valami elképesztő dolgot csinált: 2007-es visszavonulása és gyermekének világra hozása után idén augusztusban tért vissza, majd szabadkártyásként (ne feledjük, 2005-ben megnyerte a us opent) egyből meg is nyerte a tornát! őszintén szólva anno nem kifejezetten kedveltem őt, ám ahogy menetelt előre (és közben minden kedvencem kiesett :), egyre jobban szorítottam neki. a férfiaknál a sérülés után visszatérő, de nem 100%-os Rafa kiesése után kb. mindegy volt számomra, hogy ki nyeri a döntőt, de azért nem kicsit lepődtem meg azok után, hogy úgy aludtam el, hogy a döntőben Federer egy szettes előnyben volt és nagyon úgy tűnt, hogy a másodikat is megnyeri, amikor reggel olvastam, hogy mégsem ő, hanem del Potro lett a bajnok. még annyit a "srácokról", hogy többen nekem szegezték már a kérdést, hogy miért Nadal a kedvenc. a választ nem tudom megmondani, főleg, hogy Federer is egy szimpatikus figura, akinek mindig öröm nézni a játékát. talán a vízválasztó az lehetett, amikor láthattam a pekingi olimpia megnyitóünnepségén a spanyolt, ahogy a többi honfitársával együtt önfeledten vonult be a "Madárfészekbe", majd nyerte meg az aranyérmet.

indítottam egy új blogot is. ebbe nem írok, mert arra végképp nem lenne időm. ellenben töltök képeket. ha már arra visz az utam hetente átlagosan háromszor, igyekszem dokumentálni, hogyan (és főleg mikor???) hozzák helyre azt, amit jópár éve elbasztak: hogyan lesz végre igazi autópálya a sokat szidott M0 déli szakaszából...

a közelmúltból pedig még két dolog gyorsan, mielőtt ki kell mennem füvet öntözni. :-) hétvégén Feleségemmel PARTIT ADTUNK, még utoljára, mielőtt beköszönt az ősz meg a tél. :-) a meghívott társaság a handball.hu stábja volt, és bár sajnos ketten nem jöttek el, végül egy tök jó bulit sikerült összehozni. volt finom ebéd, desszert, hideg sör, bor, pálinka, zene-bona, kutyák, mulatás, jókedv, szóval minden. :-)

meg van egy új őrület, a monopoly city streets, amit elkezdtem játszani. ajánlom mindenkinek, feltéve ha talál még magának szabad utcát, utcákat, ahova építkezhet. én úgy voltam vele, hogy amikor megtaláltam a játékot, addigra már "szülőfalum", Békásmegyer főutcája már foglalt volt, próbáltam megvásárolni, de a tulajdonos nem akarta eladni. aztán a játék ilyen-olyan okok miatt újraindult, szégyen nem szégyen én még az éjszaka közepén is felkeltem ellenőrizni, hogy lehet-e már újra vásárolni, aztán sikerült is megvennem az utcát. persze jó honfitárs módjára az előző tulajdonos az építkezései helyett egyből elkezdte az én tulajdonomat rombolni, de ez sem szegte kedvem: minden nap várom az utcáim után járó bevételt és terjeszkedek, építkezek... :-)

Nincsenek megjegyzések: