2009/10/09

Lenovo

Egy jó ideje szarakodott a laptopom billentyűzete.  Eleinte csak néha, később egyre többször hagyott cserben két létfontosságú billentyű, a HOME és az END.  (programozóknak nemigen kell magyarázni, miért gáz, ha hiányzik ez a két gomb...).

Próbáltam tisztogatni, fújogatni, leszedtem a gombokat, tisztítottam, de semmi.  Aztán megtaláltam hozzá tartozó szerelési útmutatót, ez alapján 2 perc alatt sikerült is kiszerelnem a billentyűzetet, tisztítottam, fújogattam, rázogattam minden irányból, de nem hozott javulást.

Közben találtam ám az interneten ebből a típusból, de elérhető áron csak angol kiosztású volt, a magyar csak néhány helyen, de ott is pofátlanul drágán, huszonezer forintért.  Az volt a szerencsém, hogy visszaszerelés alatt alaposabban megnéztem a rajta lévő címkéket, és találtam egy ún. FRU-számot rajta és láss csodát, ezt begépelve rögtön a lenovo alkatrész-rendelő oldalán találtam magam, ahol 20 dollár körüli áron tudtam újat rendelni.

Illetve tudtam volna, de "természetesen" Magyarországról nem lehet online rendelni, csak egy telefonszám volt ott.  Nem sok jót sejtve másnap felhívtam ezt a számot, ahol a hölgy röviden és tömören elmagyarázta hogyan kell rendelnem.  Ment két e-mail, egy átutalás és pontosan egy hét múlva már mehettem is az új klaviatúráért az IBM raktárba.  Igaz, hogy az internetes árra még rárakódott mindenféle kezelési meg szállítási költség, de így is a "bolti ár" kb. harmadáért, 8000 valahányszáz forintért jutottam egy teljesen új és jól működő billentyűzethez, amit a már említett útmutató alapján két perc alatt be is szereltem. :-)

Nincsenek megjegyzések: