2009/12/31

Év végére

Pár dolgot gyorsan leírok, mielőtt elindulunk a szilveszteri buliba, ami hosszú idő óta először nem otthon kettesben vagy családi körben, hanem egy szervezett rendezvényen ünnepeljük az újévet. Őszintén szólva túlzottan nem vagyok lelkes, de mivel egy kedves ismerős szervezi az egészet (és tiszteletjegyet is adott :-), nem hagyjuk ki. Aztán bízom benne, hogy az elfogyasztott alkoholmennyiség ráhangol majd egy kis ünneplésre, ne adj' Isten táncolásra is... :-)

Mivel Kínában legtöbbször elég mosthoha volt az Internet-ellátottságunk (bár mindenhol volt net, de főleg Európa irányába általában pokolian lassú volt), szép lassan teljesen rászoktam a gmail használatára. Korábban már írtam a gmail-átállásomról, szerencsére azóta fennakadás sem volt, ám most úgy néz ki, hogy a levelek kezelésére is a webes felületet használom, a Thunderbird helyett. Pár furcsaságot meg kellett szokni, de összességében elmondhatom, hogy sokkal gyorsabb és hatékonyabb lett a sok-sok e-mailem kezelése.

Természetesen azt is meg tudtam csinálni, hogy a számtalan (némelyik igen ritkán használt) e-mail címemről is leszedi nekem a leveleket, ellátja megfelelő címkével őket és ha netán válaszolnom kell rájuk, akkor a megfelelő címről teszi azt. Kényelmes és gyors, úgyhogy örülök nagyon. :-)

***

Miközben írom ezt a bejegyzést, már javában hallani a petárdarobbanásokat minden irányból, miközben szerencsétlen kutyáink már rég a pince egyik eldugott sarkában lapítanak. :-( Olvastam, hogy elméletileg komoly bírságra számíthat az, akinél találnak, illetve még nagyobbra, aki használ is petárdát. Csak azt nem értem, ha úgyis olyan nagy a pénzhiány mindenhol, miért nem indítanak útnak egy csomó civilruhás rendőrt ilyenkor? Szerintem a többszörösét szedhetnék be annak az összegnek, amit az utak mentén lesben állva, a 30-as táblánál 40-nel menő autósoktól gyűjtenek be.

Azt hiszem ez is egy megválaszolatlan kérdés(em) marad a sok közül, úgyhogy én csak minél több lerobbant kézfejet kívánok erre az évre is a kedves "felhasználóknak"...

***

A múlt hét nagy híre volt, hogy visszatér Michael Schumacher. Őszintén szólva ez a visszatérés meglehetősen nagy fejtörést okoz(ott) nekem, hiszen bármennyire furcsálják sokan, én idáig a pilóták helyett csapatoknak, illetve méginkább egyetlenegy csapatnak, a Ferrarinak szorítottam. Persze ez az utóbbi pár évben még a fotelszurkolói szintet sem érte el, hiszen gyakorlatilag évek óta nem láttam elejétől a végéig egyetlenegy futamot sem, még akkor sem, amikor Kimi Räikkönen legutóbb világbajnoki címet nyert kedvenc csapatomnak.

Szóval most ugye elvileg Massa és Alonso minél fényesebb eredményeiért kellene szurkolnom, de ott motoszkál bennem, hogy mekkora szenzáció lenne, ha az "öreg" begyűjtené a nyolcadik vb-címét is. Meglátjuk.

Mindenesetre a 2010-es év sok "sportkérdése" közül ez a visszatérés sok tekintetben mutat hasonlóságot egy másik "kérdőjeles nyolcassal", név szerit Armstrong nyolcadik Tour-győzelmével. Én nem tudom eldönteni, melyiküknek van nagyobb esélye erre (Armstrongnak célja a győzelem, bár ő maga sem biztos benne, hogy sikerülni fog, Schumacher pedig vb-címvédő csapatba került, korábbi sikerkovács csapatfőnöke mellé...), de az biztos, hogy sok izgalmas percet fognak mindketten okozni szurkolóiknak és ellendrukkereiknek egyaránt. És van egy olyan érzésem, hogy egymás sikeréért is szorítanak majd... Július 25-én az egyik kérdés biztosan eldől, de lehet, hogy már a forma 1 végeredményét is sejteni lehet akkor...

Addig is mindenkinek minden jót, abba is hagyon az irogatást, rá kell hangolódnom a bulira... :-)

... jelentem, még mindig itt. A ráhangolódás közben elfelejtettem leírni, hogy múlt héten nagy trauma ért: a tesco parkolóban véletlenül kiesett a kocsiból a szemüvegem. Sajnos nem vettem észre, ezért pakolás közben még rá is léptem, minek következtében a kerete széthajlott, az egyik lencséje meg porrá tört. :-( Mondjuk a rálépés gyakorlatilag már csak "hab volt a tortán", mert ha nem lépek rá, akkor meg ottfelejtem vagy az autóval megyek át rajta.

Szóval azóta szemüveg nélkül vagyok kénytelen vezetni, ami ennyi idő után már borzasztóan zavaró. Öröm viszont, hogy mikor elmentem újat csináltatni, a vizsgálat megállapította, hogy semmit se romlott egyik szemem sem a múltkori (kb. három évvel ezelőtti) állapothoz képest!!! 34000 Ft-ért legalább valami jót is halljon az ember. :-D

Egyébként sajnos fogamból is egyel kevesebb van, de ez már egy még régebbi történet. Röviden annyi a lényeg, hogy ismét volt egy fogam, amit a számtalan fogorvos egyike, akiknél életem során megfordultam, "félrekezelt". Nem Dolgos urat hibáztatom, sőt ő hosszas küzdelem után inkább még adott neki két évet, de hogy előtte melyik sarlatán babrált vele, arra nem emlékszem már. Most viszont már nem hozzá járok, hiszen ennél közelebbi rendelőt alig találhattam volna.

Úgyhogy -2-nél járok sajnos, illetve -3, mert az egyik bölcsességfogam nem nőtt ki, de remélem, hogy most sokáig nem fog változni ez a szám. Igyekszem mindent megtenni...

Na, most már tényleg kezdődjön a szilveszteri lakossági zenebona... :-D

Nincsenek megjegyzések: